Create Your First Project
Start adding your projects to your portfolio. Click on "Manage Projects" to get started
Brastemp & Consul: Conteúdo
Durante o ano de 2021 fui a Head de Conteúdo responsável por cuidar das estratégias criativas das contas de Brastemp & Consul (e toquei alguns outros projetos das marcas também).
Era o 2º ano de pandemia, e a a categoria de eletrodomésticos sofria uma onda de hate de consumidores no feed, reclamando de atrasos de entrega, problemas com troca de produtos, entre outros.
Para tentar amenizar esse hate todo, só com muito amor e humor.
No caso de Brastemp, com os amantes da marca. Então criamos uma estratégia criativa de UGCs (User Generated Content) só com BrandLovers. Uma série de posts com fotos de consumidores reais, apaixonados por seus produtos Brastemp, estimulando que mais pessoas compartilhassem seu amor pela marca também. Trazendo o brandlover como protagonista.
No caso de Consul, com muito humor. Hackeamos os códigos da marca e da cultura do seu público-alvo para identificar conversas e memes que tinham fit. Fizemos uma grande mudança na timeline, trazendo mais humor e uma pegada visual mais pop. Também fizemos parcerias com o Melted Videos para criar memes com a marca.
Veja o videocase da estratégia de conteúdo e também alguns posts.
ENGLISH VERSION:
During the year 2021, I was the Content Head responsible for managing the creative strategies for the Brastemp & Consul accounts (and I also worked on some other brand projects).
It was the second year of the pandemic, and the home appliance category was facing a wave of consumer backlash on social media, with complaints about delivery delays, product exchange issues, among others.
To try to alleviate all this negativity, we relied on a lot of love and humor.
For Brastemp, we focused on the brand lovers. We created a creative UGC (User Generated Content) strategy featuring BrandLovers. This included a series of posts with photos of real consumers who were passionate about their Brastemp products, encouraging more people to share their love for the brand as well. We positioned the brand lovers as the protagonists.
For Consul, we used humor extensively. We hacked the brand's codes and the culture of its target audience to identify conversations and memes that resonated. We made a significant shift in the timeline, bringing in more humor and a pop visual style. We also partnered with Melted Videos to create memes featuring the brand.
Check out the video case for the content strategy and some posts as well.














